Salgsbetingelser hos WoodUpp AS Generelle opplysninger
WoodUpp Norge AS
Drammensveien 130, B3
0277 Oslo
Org Nr. 924519835
Telefon:
E-mail: pm@woodupp.no
Datterselskap av:
WoodUpp A/S
Industrivej 59
6760 Ribe
Danmark
CVR nr.: 36924187
Telefon: +45 78 74 02 02
Email: pm@woodupp.dk
Priser
Hos WoodUpp Norge AS er alle prisene i NOK (norske kroner) og inkluderer mva og avgifter.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene fra dag til dag uten forutgående samtykke.
Vi tar forbehold om feil priser og utsolgte/utgåtte varer.
Betaling
WoodUpp Norge AS aksepterer betaling med VISA, Mastercard, VIPPS, MobilePay, GooglePay, ApplePay, vår fakturaløsning og Bankoverføring. Betalingen trekkes først fra kontoen din når varene sendes.
Levering
Fraktkostnadene for våre produkter er angitt nedenfor og vises også tydelig i handlekurven og på bestillingssiden.
Fraktprisene er på varer ved kjøp under 5 paneler samt til adresser med postnummer over 3999. Prisene varierer fra kr. 228,- til ca. kr. 2 500,-, avhengig av produkter og leveringsadresse.
Vi leverer til hele Norge og alle fastlandsøyer og øyer med annen forbindelse hvor det er mulig å levere. Vi leverer ikke til utlandet. Varene dine blir sendt med Scanfreight AS, Post Nord eller andre samarbeidspartnere av Scanfreight AS.
MERK: Hvis det ikke er plass på utleveringsstedet, blir pakken flyttet til nærmeste utleveringssted, og du vil bli informert om dette. Hvis det oppstår problemer, vennligst kontakt kundeservice så raskt som mulig.
Varene leveres alle hverdager. Produktet ditt vil bli levert 2-7 hverdager etter bestilling med forbehold om vanskelige forhold som forsinker leveringen som veiproblemer, uvær, ras etc. For visse varer gjelder spesielle leveringsvilkår. Betingelsene vil bli spesifisert før kjøp av disse varene.
For ytterligere spørsmål eller hjelp, vennligst kontakt oss via telefon eller E-Mail.
Reklamasjonsrett
Det gis 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Vår reklamasjonsrett gjelder for feil i materiale og/eller produksjonen. Du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonen gjelder ikke for feil eller skader som oppstår ved feilaktig håndtering av produktet/tjenesten. Du må reklamere i “rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen/feilen. WoodUpp Norge AS vil dekke returkostnadene i rimelig omfang.
Angrefrist
Vi gir deg nå 100 dagers full returrett på varer kjøpt i vår nettbutikk. Les mer om vår 100 dagers fornøyd garanti her: https://woodupp.no/100-dagers-fornoyd-garanti/
Perioden regnes fra den dagen:
- Du mottar ordren.
- Når du har fått den siste varen i fysisk besittelse, når det gjelder en ordre på flere forskjellige varer, men levert enkeltvis eller i flere omganger.
- Når du har fått det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse, når det gjelder avtale om levering av varer som består av flere partier/deler.
- Når du har fått den første varen i fysisk besittelse, når det gjelder regelmessig levering av varer over en bestemt periode. Du dekker selv returkostnadene.
- Angrefristen må meldes til oss og produktene sendes i retur senest 100 dager etter kjøpet. Meldingen skal gis per e-post til pm@woodupp.no. I meldingen må du tydelig gjøre oss oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Du kan ikke angre ved kun å nekte mottak av varen, uten samtidig å gi tydelig beskjed om dette.
Varer unntatt angreretten:
Følgende varetyper inngår ikke under angreretten:- Varer som er laget etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
- Varer hvor forseglingen er brutt.
Ved retur, reklamasjoner og bruk av angreretten:
Pakk og merk varene godt med bl.a. ditt ordreskjema som viser ordre nummer etc. samt WoodUpp Norge AS og “Returordre”.
Send dem til:
WoodUpp Norge AS
Att: Returordre
c/o Scanfreight AS
Holtbråtveien 143
1449 Drøbak
Vi mottar ikke forsendelser pr. postoppkrav.
Retur – detaljer:
Du må sende din ordre tilbake uten unødig forsinkelse og senest 100 dager etter at du har benyttet deg av angreretten. Du må dekke de direkte kostnadene knyttet til returen. Ved retur er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig. Du må vedlegge en kopi av ordrebekreftelsen. Vi setter stor pris på om du kan skrive noen ord om hvorfor du returnerer kjøpet ditt, da det vil fremskynde ekspedisjonsprosessen, men det er ikke et krav. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for levering av varen til vi har mottatt den tilbake.
Varens tilstand ved retur:
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen, akkurat som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.
Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anses den som brukt. Dette betyr at du ved angrefristens utløp kun får delvis eller ingen refusjon av kjøpesummen, avhengig av varens handelsmessige verdi ved retur. For å motta hele kjøpesummen tilbake, må du derfor prøve varen uten faktisk å ta den i bruk.
Refusjon
Ved refusjon, vennligst send oss dine bankopplysninger som kontonummer og regnummer, slik at avtalt beløp kan overføres. Disse opplysningene kan gis uten risiko per e-post eller annen elektronisk form, da de ikke er sensitive opplysninger og kun vil bli brukt for å utføre refusjonen.
Tilbakebetaling
Hvis du angrer på kjøpet, får du selvsagt det beløpet du har betalt tilbake. Ved en eventuell verdiforringelse, som du er ansvarlig for, trekkes denne verdiforringelsen fra kjøpesummen. Ved bruk av angreretten refunderes alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (unntatt ekstra kostnader som følge av ditt valg av en annen leveringsmetode enn den billigste standardleveringsmetoden vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra datoen vi mottok melding om din beslutning om å benytte deg av angreretten. Tilbakebetalingen gjennomføres med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har samtykket til noe annet. Vi kan holde tilbake beløpet til vi har mottatt varen i retur, med mindre du har dokumentert at du har returnert den.
Vilkår og betingelser for kampanjer
(Markedsføringskampanjer gjelder ikke bedriftskunder.)
1. Gratis produkter og rabatter ved minimumskjøp:
Under spesielle kampanjer kan kunder som handler for et visst beløp, kvalifisere seg for ekstra fordeler, som et gratis produkt eller rabatt. Disse tilbudene gjelder kun under spesifikke kampanjer.
2. Justering av refusjon:
Hvis du returnerer deler av bestillingen og det nye bestillingsbeløpet faller under grensen for å kvalifisere for rabatt eller gratis produkt, vil vi justere refusjonen. Dette betyr at refusjonen din blir redusert med salgsverdien til eventuelle gratis produkter eller rabatter du ikke lenger kvalifiserer for.
Henting på vårt lager
I vår nettbutikk er det mulig å velge å hente produktene våre på vårt lager. På denne måten er det mulig å reservere en vare online, for deretter å hente varen fysisk på vårt lager. Da varen bestilles online, gjelder de samme vilkårene som når du handler online, selv om du henter bestillingen din fysisk hos oss.
Personvernerklæring
For at du skal kunne inngå avtale med oss og handle på vår hjemmeside, trenger vi følgende opplysninger om deg:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-postadresse
- Opplysning om hva du har kjøpt
Vi behandler dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg, og for å kunne behandle henvendelser angående ditt kjøp. Behandlingen skjer i henhold til reglene i vår personvernerklæring for WoodUpp Norge AS. Her kan du lese mer om hvordan dine opplysninger behandles, når de slettes, og hvilke rettigheter du har når du er registrert.
Klagemuligheter – oversikt og lenker:
Vil du klage på et produkt som er kjøpt i vår nettbutikk og du ikke får gehør hos oss, kan du sende klagen til:
Forbrukerrådet
Tlf. +47 23 400 500
Lenke: www.forbrukerradet.no
Hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land, kan du angi klagen din på EU-kommisjonens online klageportal. Portalens adresse er: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Hvis du angir en klage der, må du oppgi vår e-postadresse: pm@woodupp.no
Kontakt oss først så løser vi det sikkert..)
Med vennlig hilsen
Heidi Taran Knardahl
CEO/ Daglig Leder
WoodUpp Norge AS